საქართველო და ევრო სტანდარტები: საწვავის ხარისხი და ჩვენი პოზიცია საერთაშორისო ბაზარზე

ბოლო წლების განმავლობაში საქართველომ მნიშვნელოვანი ნაბიჯები გადადგა საწვავის ხარისხის გაუმჯობესებისა და ევროპული სტანდარტების დანერგვისკენ. 2018 წლიდან ქვეყანაში ძალაში შევიდა რეგულაცია, რომელიც ბენზინსა და დიზელში გოგირდის შემცველობას 10 ppm-მდე ზღუდავს — სწორედ ისე, როგორც ეს მოთხოვნილია ევროკავშირის საწვავის ხარისხის დირექტივაში (EU Fuel Quality Directive).

 ტექნიკური რეგლამენტები და სტანდარტები
 დღეს მოქმედი ტექნიკური რეგლამენტები სრულად იმეორებს ევროკავშირის ძირითადი საწვავის სტანდარტებს — EN 228 (ბენზინი) და EN 590 (დიზელი), მათ შორის ისეთი კრიტიკული ზღვრები, როგორებიცაა:

  1. გოგირდის მაქსიმუმი: 10 ppm
  2. RON მინიმუმი (ბენზინი): 95
  3. ცეტანის რიცხვი (დიზელი): ≥ 51
  4. ბიოკომპონენტების ზღვარი (დიზელი): ≤ 7 % (FAME)

ვინ აკონტროლებს საწვავის ხარისხს?
 ზედამხედველობა ეკისრება გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს გარემოს ეროვნულ სააგენტოს. სააგენტო ატარებს სისტემურ მონიტორინგს, ხოლო ლიცენზირებული ლაბორატორიები ვალდებულნი არიან შეამოწმონ საწვავი შემდეგი კრიტერიუმებით:

  • ოქტანის რიცხვი (RON)
  • გოგირდის შემცველობა
  • აორთქლების მახასიათებლები
  • ზამთრის გამავლობა (დიზელი)
  • სხვა სტრუქტურული პარამეტრები

ამგვარი მიდგომა უზრუნველყოფს, რომ ბაზარზე მოხვედრილი საწვავი მაქსიმალურად აკმაყოფილებდეს საერთაშორისო მოთხოვნებს და არ აზიანებდეს როგორც ტექნიკას, ისე გარემოს.